Aardappelsalade




Hoi allemaal!

Deze salade is een lange favoriet van mij geweest. Je kunt wel zeggen dat het een generatierecept is, mijn oma heeft hem aan mijn moeder overgedragen, en zij weer aan mij (het origineel komt verder niet van Albert Heijn).

Het recept is eigenlijk met tonijn, maar dat wil ik niet eten. Mijn alternatief is: zilveruitjes! En beetje de zurige smaak van tonijn die de andere ingrediënten van deze salade zo mooi aanvult. En ik denk eigenlijk niet graag in alternatieven (al helemaal niet in vega tonijn of iets dergelijks, niet echt mijn ding, doe maar een 'gewoon' ingrediënt), maar ik wilde toch echt graag een salade waar ik net zo van zou genieten als de tonijnsalade. En het is redelijk gelukt! Ik heb gesmuld.

Dit recept is voor ongeveer 2-3 personen. 

* Nodig: 5 kleine tot middelgrote aardappelen, twee handen vol sperziebonen, een blik maïs, een potje zilveruitjes, mayonaise zonder ei, peper & zout

* Bereiding: Snijd de aardappelen allemaal in schijfjes/blokjes (een kleine aardappel in vieren, dat formaat), was ze, en doe ze in een pan met water. Voeg de gehalveerde en gedopte sperziebonen toe, en laat het geheel ongeveer 10 minuten koken, tot beiden gaar zijn (en de aardappels niet te zacht). Laat ondertussen de zilveruitjes uitlekken, en meng die in een kommetje met twee eetlepels mayonaise, peper, en zout. Giet het aardappel-sperziemengsel af, en voeg de mais en de zure uitjes toe. Garneer eventueel met wat verse peterselie.

Hopelijk vind jij het net zo lekker als ik!

Reacties

Populaire posts