Pesto hummus

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten zijn de meeste pesto's niet vegan. Maar deze overheerlijke pestohummus wel!

Dit recept is zo lekker omdat het een mix is van pesto en hummus (duh), en je het daardoor niet snel zat wordt. Ik zou bijvoorbeeld niet echt zo snel een broodje met pure pesto eten, maar ik vind de smaak van pesto wel heel lekker. En waar komt die vandaan? Juist, voornamelijk van de basilicum en pijnboompitjes! Zoals vele andere dips die ik maak is ook deze gebaseerd op de Simple Vegan Blog.

Dit recept is voor een flink bakje hummus. Precieze aanduidingen doe ik niet aan, dan wordt het koken automatisch moeilijker. Flans gewoon lekker wat, en je hebt vanzelf iets voor je neus dat misschien bevalt of niet. Dan is het weer een les voor de volgende keer, en kan je er dan je eigen twist aan geven.

* Materiaal: Schaal, blender

* Nodig: Veel basilicum (the more the better), hand vol pijnboompitjes (of cashewnoten), blikje kikkererwten, 4 eetl olijfolie, 4 eetl tahin, 1 citroen, zout, komijn, peper (evt knoflook, maar ik houd persoonlijk niet zo van rauwe knoflook omdat het onwijs overheerst en ik het de hele dag nog proef)

* Spoel de kikkererwten om met water. Mix dan alles in een schaal en blenden maar! Voeg olijfolie/water toe als het iets te stevig is, dus doe daar in eerste instantie niet teveel van.

Deze wordt denk ik een van je favorieten!

Reacties

Populaire posts