Rode linzendip

Ik vind het heel leuk om verschillende dips te maken!

Ik ben gek op brood en rauwe groenten knabbelen, en vind het ook leuk omdat voor te schotelen als ik een feestje of borrel organiseer. Met een lekkere dip erbij zijn mensen vaak onder de indruk van het feit dat je dit zelf maakt, dat het lekker gezond is, en ook lekker smaakt. Ik maakte al wel eens hummus van kikkererwten, maar nu vond ik een paar hele coole alternatieven op Simple Vegan Blog, waaronder deze rode linzendip. Hij is supermakkelijk! Het enige wat je voor ongeveer iedere dip wel nodig hebt is tahin, wat overal te verkrijgen is. Haal dus gewoon een grote pot in huis en je kunt altijd wel een lekker dipje fabriceren.

Dit recept is voor een goed gevuld bakje met de dipsaus.

* Materiaal: schaal, blender, pannetje

* Nodig: 100g rode linzen (gewoon ongekookte), potje zongedroogde tomaten (van ongeveer 300g), 2 eetl tahin, 1 citroen, 1 eetl sojasaus

* Kook de linzen in ruim water voor ongeveer 20 minuten. Als het klaar is, is het misschien nog wat nat maar het dikt snel in. Mocht je zoveel water gebruikt hebben dat dit niet gebeurt giet je natuurlijk een beetje af, maar laat het eerst even afkoelen en wacht af. Hierna voeg je alle zongedroogde tomaten uit de pot toe, nadat je ze hebt gesneden. Ook de rest van de ingrediƫnten voeg je toe en vervolgens blend je het geheel met de staafmixer!

Reacties

Populaire posts